Juku ja Juta huvikooli eelkooli õppekavad on vastavuses alushariduse õppekavadega. Kõik õppekavad on registreeritud Haridus- ja Teadusministeeriumis.
2021/2022 aasta õppetöö toimub Kivimäe põhikoolis teisipäeviti kell 16.00 – 18.15. Üks ainetund kestab 25 minutit ja puhkepausid tundide vahel on 10 minutit. Õpime eesti keelt, matemaatikat, loodusõpetust ja loovust.
Eelkooli eesmärk on:
- Anda lastele esimene positiivne kogemus koolielust.
- Toetada lapse loovust, arengut ja sotsiaalseid oskusi.
- Arendada üldtunnustatud käitumisnorme.
- Kujundada kooliks vajalikke õpioskusi.
Keel ja kõne – tegeldakse lugemise, kirjutamise, kuulamise ja suulise
eneseväljendusega
Eesmärgid:
- julgustada last ennast väljendama;
- arendada igapäevast suhtlemisoskust;
- suunata last õige häälduse, keeleliselt õigete vormide ja lauseehituse kujunemisel;
- laiendada sõnavara ja täpsustada sõnade tähendusi;
- käsitleda tähti, silpe ja sõnu ning nende kirjutamist;
- tutvustada lasteraamatuid;
- kujundada lugemise ja kirjutamise alusoskusi.
Eeldatavad tulemused: tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda; jutustab pildi, teksti või oma kogetu alusel; tunneb tähti ja vähemalt veerib 2-3-silbilisi sõnu; kirjutab joonistähtedega lihtsamaid sõnu.
Matemaatika – tegeldakse arvutamise, esemete ja nähtuste järjestamise, rühmitamise ning nendevaheliste seostega; tutvutakse geomeetriliste kujunditega ja erinevate suurustega; harjutatakse ajamõiste kasutamist ja arendatakse ruumitaju.
Eesmärgid:
- kujundada esemete järjestamise, võrdlemise ja oluliste tunnuste järgi rühmitamise
- oskusi;
- õpetada määrama esemete arvu, tundma arvurida ning järjestusseoseid arvude reas,
- sooritama tegevusi hulkadega;
- harjutada arvude liitmist ja lahutamist;
- käsitleda numbreid ja numbrite kirjutamist;
- kujundada matemaatiliste jutukeste koostamise ja lahendamise oskust;
- tutvustada suurusi ja nende mõõtmist igapäevaelust tuttavate mõõtühikute abil;
- luua alus kehade ja kujundite praktilisele tundmisele;
- saavutada vajalik alus koolimatemaatika õppimiseks.
Eeldatavad tulemused: võrdleb hulki, kasutab mõisteid rohkem, vähem, võrdselt; järjestab arve 1‒12 ja tunneb numbrimärke ning kirjutab neid; arvutab 5 piires, koostab matemaatilisi jutukesi.
Käeline tegevus – tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest; kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma; vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat ja tarbeesemeid; kasutab õpitud voolimis-, joonistamis- ning maalimisvahendeid ja –võtteid.
Eesmärgid:
- kujundada käelisi oskusi ja vilumusi;
- arendada kujutlusvõimet ja loovust;
- õpetada töö- ja korraharjumusi;
- arendada iseseisvust, taiplikkust ja algatusvõimet;
- kujundada erinevate töövahendite käsitsemise oskust;
- suunata lapsi tajuma värve, õpetada nägema ja edasi andma lihtsaid motiive ümbritsevastelust ja loodusest.
Eeldatavad tulemused: leiab ümbritseva vaatlemisel erinevaid detaile, objekte ja nendevahelisi seoseid ning kujutab ümbritsevat vabalt valitud viisil; väljendab joonistades, maalides, voolides ja meisterdades meeleolusid ja fantaasiaid; kasutab kunstitöö loomiseks erinevaid vahendeid; kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt.
Mina ja keskkond – sotsiaalne, loodus- ja tehiskeskkond
Eesmärgid:
- omab ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest;
- teab üldtunnustatud käitumisnorme;
- vaatleb juhendamisel ümbritsevat;
- esitab küsimusi ja leiab vastuseid.
Eeldatavad tulemused: tutvustab ja kirjeldab iseennast; kirjeldab oma kodu, perekonda; oskab suhelda kaaslastega ja täiskasvanutega; järgib isikliku hügieeni nõudeid; teab aastaaegade vaheldumist, kirjeldab lihtsamaid loodusnähtusi.